Naar het binnenland

16 juli 2012 - Lubumbashi, Congo-Kinshasa

Morgenvroeg trekken we met twee jeeps naar Bunkeya, een dorp op vier uur rijden van Lubumbashi. Daar zullen we per twee logeren bij gastgezinnen, meestal zonder stroom en zonder stromend water. Maar we hebben gefilterd drinkwater en zullen zonder problemen onze plan trekken, mede dankzij de goede hulp van maman Yvonne van de ngo Kanyundu. Het wordt een avontuur, maar de contacten met de locals zullen des te warmer zijn. In Bunkeya is er minder gsm-ontvangst en amper internet. We proberen de blog up to date te houden, maar of dat zal lukken, moet nog blijken. In ieder geval komen we zondag 29 juli terug naar de stad en zetten we dan onze laatste week in Lubumbashi in! Tot snel!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Trees:
    16 juli 2012
    Voor jullie allen een leuke trip naar het dorp; naar jullie verhalen te lezen lijkt de voorbije week druk, maar interessant te zijn. De komende weken zal er waarschijnlijk weinig contact zijn, ik kijk er in ieder geval naar uit om jullie ervaring van het echte leven in Congo te vernemen. Denk aan je, mamx
  2. Bernadet:
    20 juli 2012
    Ben benieuwd of alles goed verlopen is 'in het binnenland'.
    Geniet er van het is immers een one's in a lifetime !
  3. Martine:
    21 juli 2012
    Het ganse internet heb ik al afgeschuimd, verhalen van de vorige jaren gelezen :-))))
    Filmpjes op Youtube bekeken, om me toch eventjes korter bij jullie te voelen ...
    En neen totaal geen contact, de brousse quoi ....
    Ik hoop écht dat jullie het goed stellen, want helemaal geen nieuws is niet leuk voor het thuisfront
    mama
  4. Monique lesenne:
    23 juli 2012
    Nu echt zomer bij ons! Mama is goed aangekomen in Malta.
    Hoe gaat het daar ? André is zeer geïnteresseerd in je ervaringen.
    Vrijdag vertrek ik naar Europa Cantat in Turijn. Ik probeer daar op een PC naar je reisblog te kijken.
    Geniet verder van je reis en hou je kloek! Oma